Trenger du hjelp med flyttevask, rydding av boder eller lignende? La oss i Oslo Flyttehjelp ta oss av jobben. Vi har lang erfaring og konkurransedyktige priser.
Det er mye arbeid som må gjøres når man skal flytte ut av en bolig og inn i en annen. Mange vil si at det å vaske før overtagelse er en av de kjedelige delene av prosessen. Hvis du trenger hjelp med flyttevask i Oslo eller omegn, så ta kontakt med oss i Oslo Flyttehjelp gjennom lenken nedenfor.
Når noen skal overta boligen din, må den rengjøres grundigere enn det man er vant med i hverdagen. Dette står til og med oppført i Avhendingsloven § 2-2. Her står det at eiendommen og alle rommene i boligen skal være ryddet og rengjort før overtagelse.
Det betyr at alle flater,hvitevarer, skap og skuffer er vasket både innvendig og utvendig. I tillegg må man feie i boder og rydde hele eiendommen.
Les også: Flyttebil
Hva er inkludert i en standard flyttevask?
Vi lager alltid en detaljert plan over hva som skal gjøres under et renholdsoppdrag, og gir deg et prisoverslag før vi begynner på oppdraget.
Når vi utfører flyttevask, vasker vi ikke bare de synlige overflatene, men også i alle kriker og kroker hvor det har samlet seg opp støv og skitt gjennom årene. Oslo Flyttehjelp er godkjent av arbeidstilsynet, noe alle virksomheter som tilbyr renholdstjenester må være.
Her er noe av det som inngår i en standard flyttevask:
Grundig renhold av alle rom
Vi støvsuger og vasker bad og kjøkken og andre rom på en grundig og effektiv måte. Vi vasker gulv, lufteventiler, dører, karmer, lysbrytere og andre ting i huset. Vegger og tak tørrmoppes.
Vi utfører innvendig vask av vinduer, og også utvendig hvis det er mulig. Alle monterte skap og skuffer rengjøres grundig. Vi vasker også speil med voks slik at de blir skinnende rene.
Hvis du har en garasje, bod eller hvitevarer som bør rengjøres, kan dette også inkluderes i oppdraget. Hva flyttevasken koster, kommer an på hvor mange kvadratmeter boligen er. Dersom det er veldig høyt under taket eller andre forhold vi bør vite om, så si fra om dette når du bestiller flyttevask.
Kjøkken
På kjøkkenet kan det samle seg opp mye matrester, smuss og støv som man ikke ser umiddelbart. Spesielt kjøkkenflisene kan være mye mer skitne enn man skulle tro – dette ser man først når man har vasket dem ordentlig.
Når vi rengjør kjøkkenet ditt, vasker vi flisene grundig. Kjøkkeninnredningen vaskes inni og utenpå, og vi sørger også for at hvitevarene dine blir skinnende rene.
Bad, toalett og dusj
Et nyvasket og rent bad gir alltid et godt førsteinntrykk. Vår pris på flyttevask inkluderer blant annet grundig rengjøring av speil, toalett, dusj/badekar rengjøring av fliser med desinfisering og rengjøring av sluk.
Innvendig og utvendig vask av vinduer
Det kan være vanskelig å vaske vinduene ordentlig både utvendig og innvendig. Vi i Oslo Flyttehjelp har lang erfaring med vindusvask, og kan ta jobben for deg.
Rengjøring av skuffer og skap
Gjennom årene samler det seg mye støv som man ikke ser ved første øyekast i skuffer og skap. Vi vasker alle skuffer og lignende både utvendig og innvendig.
Rengjøring av toalett og dusj
Vi rengjør hele badet ditt, inkludert toalett, dusj, vask, skuffer og fliser. Vi sørger også for at ventiler og sluk renses grundig.
Uteplass, bod og garasje
Dersom du har utvendige områder som har behov for vask eller opprydding, kan vi også ta med dette i flyttevasken. Vi skreddersyr oppdraget etter dine ønsker.
Hvis du har noen spesielle ønsker i forbindelse med rengjøringen, er det bare å oppgi det når du kontakter oss.
Hvor grundig må boligen vaskes?
En flyttevask er en mer omfattende jobb enn en vanlig rengjøring, og det forventes at alt er fullstendig rengjort før overtagelse.
Det inkluderer blant annet vask av vinduer, vask av gulv, vask av hvitevarer, støvsuging av tepper og vask av ulike skuffer og skap.
På badet må flisene, toalettet, dusjen og badekaret rengjøres grundig. I tillegg må tak og enkelte andre overflater tørrengjøres.
Under overtakelsen kontrollerer kjøper at boligen har blitt rengjort godt nok. Dersom flyttevasken ikke blir godkjent av kjøper, kan kjøper kreve at flyttevasken blir gjort på nytt. Derfor er det både lurt å la oss ta flyttevasken – da kan du være sikker på at oppdraget blir godkjent.
Hva koster flyttevask i Oslo og omegn?
Oslo Flyttehjelp tilbyr flyttevask til gunstige priser. Pris på flyttevask er timebasert, og det koster 1090,– per time. I hvert team er det to renholdere som sørger for at boligen din blir skinnende ren før den nye eieren flytter inn.
Eksakt pris på flyttevask kommer an på størrelse på boligen og estimert tid. På en liten leilighet på opptil 30 kvm, beregner vi for eksempel tre timers jobbing. På en større bolig på 121-150 kvadratmeter, beregner vi omtrent syv til ti timer.
Vi gir deg alltid et mer nøyaktig prisoverslag før vi begynner på oppdraget.
Den endelige prisen på oppdraget kommer an på hvor stor boligen din er, og hvor lang tid oppdraget tar. Se tabell over hvor lang tid vi beregner i forhold til størrelsen på boligen her:
Du kan også få et prisoverslag ved å ta kontakt med oss på telefon eller e-post.
Vi beregner tiden fra vi drar fra vårt kontor i Persveien 32 i Oslo. Dersom du bor utenfor Oslo, regner vi med kjøregodtgjørelse på 4,10 kr per km. Betaling skjer med kort eller kontanter etter vi har utført oppdraget.
Derfor burde du overlate flyttevasken til oss
For å være sikker på at boligen blir så ren som mulig før overtakelse, er det lurt å benytte seg av et flyttebyrå som Oslo Flyttehjelp. Da slipper du klager på eventuelle mangler ved renholdet etter overtakelsen. flyttevask
Vi sørger for at alle kravene til en ordentlig flyttevask blir oppfylt, og tilbyr alt innen flyttevask både for privatpersoner og bedrifter. En flyttevask tar ofte lang tid og er fysisk krevende.
Hvis du overlater flyttevasken til oss, kan du få bedre tid til alt annet som må gjøres i forbindelse med flyttingen, i tillegg til at du slipper å gjøre den tunge jobben selv. Vi sørger for at den nye eieren blir strålende fornøyd med flyttevasken.
Fornøydgaranti
Pris på flyttevask inkluderer fornøydgaranti. De fleste av kundene våre blir svært fornøyde med jobben vi gjør, men dersom det er noe du synes kunne blitt gjort bedre, kan du kontakte oss. Vår garanti varer i opptil 48 timer etter fullført oppdrag.
Gode referanser
Siden vi startet opp Oslo Flyttehjelp, har vi utført mer enn 1000 forskjellige oppdrag innen flytting og renhold. Når du får hjelp av oss til flyttingen, kan du forvente et supert resultat.
Vi utfører alltid oppdraget med et smil, og tilbyr konkurransedyktige priser. Dette har gjort at vi har fått mange strålende tilbakemeldinger på sosiale medier. Les hva noen av våre kunder har skrevet om oss på Facebook!
Andre tjenester
Oslo Flyttehjelp er et anerkjent flyttebyrå som tilbyr alle mulige flyttetjenester i Oslo og omegn. Vi har lang erfaring, og kan hjelpe deg med hele eller deler av flytteprosessen. Hos oss møter du profesjonelle og effektive medarbeidere som utfører jobben med et smil.
Vi tilbyr også flere tjenester innenfor flytting og renhold:
Flyttehjelp
Har du lyst på hjelp med hele flytteprosessen, eller kanskje bare deler av den? Da kan vi hjelpe deg. Vi kan for eksempel bare hjelpe deg med de tunge løftene, eller alt fra å demontere møbler til å plassere dem i ditt nye hjem.
Dersom du trenger å lagre klær eller møbler på et lager, kan vi tilby en lagerplass gjennom Oslo Minilager. Å flytte er ofte en tung og krevende jobb, men med våre tjenester kan du spare tid og energi.
Vi kan også hjelpe deg med flytting av tunge gjenstander som pianoer eller safer. Dette er noe man absolutt ikke bør prøve å flytte selv. For oss er det ikke noe oppdrag som er for lite eller for stort – overlat oppdraget til oss.
Dødsbo
Vi tilbyr også alle tjenester innenfor pakking, flytting og rydding av dødsbo. Du kan velge mellom en helhetsløsning eller delløsning. Helhetsløsningen går ut på at vi kjøper dødsboet, og så transporterer vi det bort. Når huset er tømt, utfører vi en grundig utvask.
Delløsningen går ut på at du selger de eiendelene du vil, og så kan vi vaske ned boligen hvis du vil det. Uansett hva du trenger hjelp til i forbindelse med dødsbo, kan vi skreddersy en løsning til deg.
Pakkehjelp
Det er viktig å pakke på en trygg og strukturert måte for å unngå at eiendeler forsvinner eller blir ødelagt under flyttingen. Dette kan vi hjelpe deg med. Oslo Flyttehjelp har bred erfaring med å pakke og flytte på en skånsom måte.
Vi merker alle eskene med hva de inneholder og hvor de skal stå, slik at alt kommer på rette plass. Vi har stor respekt for verdifulle eiendeler, og er et trygt valg når du skal flytte.
Visningsvask og storrengjøring
Et par ganger i året kan det være lurt å ta en skikkelig storrengjøring. Dette gjelder selvfølgelig også dersom man skal ha visning – da er det viktig at alle kriker og kroker av boligen er skinnende ren.
Dette kan vi i Oslo Flyttehjelp bistå deg med. Når vi utfører visningsvask, vasker vi alle rommene godt. Vi vasker vinduer,gulv, hvitevarer og vifter. På badet vasker vi toalettet, vasken, vifter, dusj og badekar. Vi tørker også over alle dørhåndtak, vinduskarmer og lignende.
Fjerning av avfall
Hvis du skal flytte eller har pusset opp, sitter du kanskje igjen med avfall du ikke vet hva du skal gjøre med. Vi kan hjelpe deg med å hente og få kastet avfallet på en miljømessig forsvarlig måte. Når vi har hentet avfallet hos deg, kjører vi det til en gjenvinningsstasjon.
Les mer: Flyttebyrå Oslo
Ta kontakt med oss for å bestille flyttevask!
Enten du bare trenger hjelp med renholdet eller hele flytteprosessen, kan vi i Oslo Flyttehjelp hjelpe deg. Vi er et firma som har lang erfaring i bransjen, og våre medarbeidere kan ta alle typer oppdrag innen pakking, flytting, flyttevask og renhold.
Ved å overlate flytteoppdraget til oss, kan du spare tid og planlegge din nye bolig istedenfor hvordan selve flyttingen skal foregå.
Hvis du trenger hjelp til å flytte eller vaske boligen din før overtagelse, så kontakt oss i dag. Det er ofte lurt å bestille flyttevasken i god tid før overtakelsen. Hvis du trenger hjelp til et større vaskeoppdrag, kan vi komme på gratis befaring.
Gjennom vårt kontaktskjema kan du få et pristilbud. Du kan også ta kontakt med oss på e-post eller telefon for en hyggelig prat. Vi hjelper deg gjerne!